Pozycja ma znaczenie

pozycjonowaniePowszechnie wiadomo, że najwięcej kliknięć internautów ma pierwsza pozycja na liście wyników w przeglądarce. Szacuje się, że nawet ponad połowa osób szukających danego słowa czy frazy wchodzi na pierwszą stronę znajdująca się od góry. Analogicznie – im niższa pozycja na liście w wyszukiwarce, tym strona odwiedzana będzie rzadziej. Wysoki ranking istotnie wpływa na liczbę odwiedzin.

Jak to działa? Chodzi o pozycjonowanie stron. Najwyższą pozycję będą miały te strony, które zostały rozpoznane jako najbardziej pasujące do frazy czy zapytania, jakie wpiszemy w wyszukiwarkę. Istotna jest ilość oraz jakość stron zawierających odnośniki, przebywanie w mediach społecznościowych oraz suma prowadzących linków. W przypadku sklepów internetowych chodzi o zyski i jak największą liczbę klientów, zatem pozycjonowanie sklepów internetowych jest obecnie bardzo opłacalnym zjawiskiem. Chyba każdy sklep w sieci korzysta już obecnie z tego sposobu zaistnienia w sieci.

Zdarza się, iż w procesie pozycjonowania często nadużywa się sztucznie generowanych linków, stąd Google zwiększyło zaostrzenia i działania przeciwko takim praktykom. Znaczy to, że za linkowanie witryny odnośnikami o bardzo niskiej jakości można wręcz dostać karę, co wiąże się najczęściej z obniżeniem pozycji w wyniku wyszukiwarki. Więcej o skutecznym pozycjonowanie dowiesz się z euro-seo.pl/pozycjonowanie.

Współcześni internauci są niezwykle pomysłowi i nie zawsze wpisują to co wydaje się oczywiste, czyli frazy z nazwami produktów lub oferowanych usług, dlatego obecnie pozycjonowanie wymaga pomysłowości ze strony właściciela strony i osób prowadzących sklepy lub strony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *