Program lojalnościowy dla najwierniejszych klientów

Marketing lojalnościowy jest to jeden z głównych rodzajów podejścia do marketingu. Fundamentem tego marketingu jest zdobywanie nowych klientów… oraz robienie wszystkiego aby nie stracić starych.

Pierwsze programy lojalnościowe w Polsce polegały na tym, że klient musiał zachować dowód zakupu, po to aby wymienić go na nagrody rzeczowe. Gratisy to również produkty promocyjne. Przedsiębiorcy dbają w ten sposób o wzrost sprzedaży.

Karty którymi można się wymieniać dołączone na przykład do paczki chipsów to świetny przykład gratisu. Koszt ich produkcji jest bardzo niski, a daje bardzo duże zyski. Marketing lojalnościowy skierowany jest również do dzieci. Do produktów mogą być dołączone bonusy dla najmłodszych w postaci, na przykład kolorowanki czy małej zabawki. Jak widać głównym celem marketingu lojalnościowego jest to, aby zdobyć jak największą ilość klientów, a co za tym idzie – zysk. Im lepiej przedsiębiorca przedstawi dany produkt, tym większe będzie zainteresowanie tym produktem. Czasami wystarczy ładne opakowanie by przykuć wzrok potencjalnego klienta.

Program lojalnościowy – to długotrwałe działanie marketingowe. Jest głównym celem jest to aby zbudować trwałą relację z danym klientem. Musi być to relacja pozytywna, tak aby klient był zadowolony z obsługi. Jeśli przedsiębiorca właściwie podejdzie do swojego zadania, program lojalnościowy pozwoli na zwiększenie sprzedaży produktów, a nawet obniży koszty reklamy. Przykładem programu lojalnościowego jest na przykład karta klienta, które na późniejszym etapie, po zdobyciu odpowiedniej ilości punktów, będzie można wymienić na nagrody rzeczowe lub zniżki na zakupy. Wiele badań potwierdza, że takie programy są bardzo efektywne i przynoszą zamierzone skutki.

Ponad połowa Polaków przyznaje, że posiada kartę stałego klienta. Warto zatem przygotowywać specjalne nagrody dla klientów. Jeśli klient będzie czuł się wyjątkowo w danym miejscu – to oczywiste, że będzie do niego wracał z pozytywnym nastawieniem. Jednakże budowanie programu lojalnościowego wymaga sporo czasu i zaangażowanie. Czasami nawet dopiero po dwóch latach można zauważyć pozytywne zmiany zachodzące w firmie. Zazwyczaj pierwszy rok jest to ciągłe testowanie co tak na prawdę działa, a co nie. Program lojalnościowy buduje się by nagrodzić najbardziej lojalnych klientów. Społeczność jest zachwycona gdy może kupić dany produkt w lepszej, niższej cenie lub zdobywać punkty za codzienne zakupy. Do takich miejsc, aż chce się wracać i wydawać pieniądze. Warto budować pozytywne relacje z klientem.

Nowoczesny program lojalnościowy na: http://biznes.lumo.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *